Om mig

Mitt foto
Jag är en glad hobbypysslare i mina bästa år. Har mycket krämpor i min kropp som gör att jag måste ta det lugnt.Jag bor på en ö i Göteborgs norra skärgård med man och katt. Har två vuxna barn. Håller mycket på med hobby och hantverk när kroppen så tillåter. Tillverkar tittskåp och miniatyrer, stickar, virkar, nunotovar, nåltovar och gör vintagekort. Fotograferar mycket.

måndag 20 augusti 2012

Tänkvärt från Mindfulnesscenter


Läs gärna den här lila berättelsen om mindfulness i skolan. Fick den just:
J"ag har haft några klasser i Mindfulness under våren 2012. De barn som hade väldigt
svårt i början med att ta till sig Mindfulness var de barn som var stimmiga. Dessa barn blev
sedan mycket lugnare och frågade efter nästa Mindfulnesstillfälle! Vid sista tillfället frågade
jag barnen; Vad har ni lärt er av mindfulness? En flicka svarade: Vi har lärt oss att vara snälla mot oss själva."

Bra att lära sig tidigt, eller hur? Men det är heller aldrig för sent.
Mvh Ola Skenström
P.S. Pröva gärna våra mindfulnessövningar för barn och mitt förslag är att börja med kroppsscanning/mjukdjursavlsappning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar