Om mig

Mitt foto
Jag är en glad hobbypysslare i mina bästa år. Har mycket krämpor i min kropp som gör att jag måste ta det lugnt.Jag bor på en ö i Göteborgs norra skärgård med man och katt. Har två vuxna barn. Håller mycket på med hobby och hantverk när kroppen så tillåter. Tillverkar tittskåp och miniatyrer, stickar, virkar, nunotovar, nåltovar och gör vintagekort. Fotograferar mycket.

torsdag 24 maj 2012

Vindkraftsprojektet

Fick förfrågan för några veckor sedan om jag ville svara på frågor ang. vindkraftsprojektet som Öckerö kommun vill få igenom väster om Rörö. Det var två killar från Stockholms universitet som läste samhälls-
planering och som valt att göra sitt arbete om vad Öckerö kommuns förslag skulle innebära för Rörö. 


Pratade med dem och frågade om de inte ville besöka Rörö för att få perspektiv på frågan. De kom en dag i storm och regn, och jag och Susanne Johansson från Örådet mötte upp dem. Vi tog en promenad upp på berget, nedanför radarn, för att de skulle få se hur västsidan ser ut. Det gick inte att ge sig ut på någon längre promenad i det vädret. Dom tyckte det betydde mycket att se platsen med egna ögon, och vi svarade på de frågor vi kunde.


Fick på mailen deras färdiga arbete, men vet ej hur man lägger in det här. Den som är intresserad kan höra av sig till mig så kan jag maila över det.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar