Om mig

Mitt foto
Jag är en glad hobbypysslare i mina bästa år. Har mycket krämpor i min kropp som gör att jag måste ta det lugnt.Jag bor på en ö i Göteborgs norra skärgård med man och katt. Har två vuxna barn. Håller mycket på med hobby och hantverk när kroppen så tillåter. Tillverkar tittskåp och miniatyrer, stickar, virkar, nunotovar, nåltovar och gör vintagekort. Fotograferar mycket.

torsdag 24 maj 2012

En promenad slingan ut till västsidan och genom vikarna tillbaka.





 Första stället att vila eller rasta på är redan innan man kommer ner på Eet. Utsikt med Hyppeln i bakgrunden.

 På väg ner på Eet med Erskullar i bakgrunden, sandviken Ersvik till vänster och insjön Ersvatten till höger. Man ser också hur de bränt av vegetationen till höger, detta i Graceprojektet som går ut på att försöka återställa marker med betande djur så som det var i gamla tider. Se Graceprojektet



                                                      Ersvatten 


 På väg ut mot västsidan, förbi tallarna.
                                 Tallarna

                                                    Ängsull







                                                       Kabbelekor
 Snart framme vid de öppna vyerna, och bänkar att vila eller rasta vid



 Man blir aldrig för stor för att uppskatta det där med att bygga kojor
                         Klapperstensfälten norröver
                    Triften är fantastiskt vacker
                                        Fler som njuter i solen

                         Ännu mera Trift, visst är den vacker?

 Tillbaka inne på Eet med utsikt österut med Källö-Knippla i bakgrunden
                       Ersvik, långgrunt och sandbotten
           Skall fortsätta genom vikarna tillbaka hem


                   

                 Tredje viken en underbar liten strand

                                       Fortsätter mot Andra viken



                                                          Andra viken

                                                         Första viken
 Alla de nya fina husen på berget ovanför hamnen.


Gästhamnen med Café Röröboa och Fiskeboa i bakgrunden.

2 kommentarer:

  1. Så fina bilder - jag känner igen vartenda steg på vägen!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst kan man nästan känna naturens dofter och höra fåglar mm.

    SvaraRadera